Cykl działań otwierających partnerskie placówki na nowe wyzwania.
Celem projektu, jak sama nazwa projektu wskazuje, jest wyjście muzeum na zewnątrz, poza mury, w przestrzenie publiczne i zachęcenie tym samym Czechów do odwiedzania Muzeum w Raciborzu i Polaków do odwiedzania Muzeum w Ostrawie. Przyczyni się do tego zrealizowany w ramach projektu film dwujęzyczny o raciborskim muzeum wyświetlany w CZ, wspólny spot reklamowy prezentujący oba muzea, wspólne wystawy czasowe prezentujące plansze na stojakach z najciekawszymi eksponatami w PL i CZ. Celem
projektu jest także przeszkolenie kadr obu muzeów w zakresie efektywnych kampanii w mediach społecznościowych, a także tworzenia wartościowych treści internetowych. Kolejnym celem projektu jest wykorzystanie zdobytej wiedzy w czasie szkoleń i stworzenie kampanii promujących oba obiekty w mediach na polskiej, jak i na czeskiej stronie granicy. Wszystkie te działania przyczynią się do realizacji głównego celu projektu, jakim jest zwiększenie odwiedzalności Muzeum w Raciborzu przez Czechów a także odwiedzalności Muzeum w Ostrawie przez Polaków. Wszystkie cele wpisują się bezpośrednio w cele osi priorytetowej nr 2.
Budżet całkowity projektu: 35 156,35 EUR.
Dofinansowanie z EFRR: 29 882,89 EUR.
Autor: Muzeum w Raciborzu